8 czerwca 2011

Szybko, lekko, pożywnie






















Gdy jest dość ciepło i niespecjalnie chce się jeść. Gdy wybieracie się na piknik, czy po prostu wycieczkę rowerową i nie wiecie, co pożywnego włożyć do pudełka z lunchem. A może po prostu do zabrania ze sobą do pracy. Równie smaczne z ciepłym i zimnym mięsem, stąd bardzo praktyczne zestawienie. Również dla tych, którzy dbają o figurę, ale nie chcą stracić sił - dobre węglowodany, zdrowy tłuszcz i nieco białka. I ten smak.


Sałatka z kurczaka, awokado i pomidorów

2 porcje


Na sałatkę:

2 awokado
sok z połowy cytryny lub limonki
10-15 pomidorków koktajlowych, przepołowionych
garść liści bazylii, jeśli duże to podartych
2 dymki, posiekane
kilka szparagów, twarde końce usunięte, resztą przepołowiona
2 piersi kurczaka, lekko rozbite na grubszym końcu
2 łyżki słodkiej papryki
1 łyżka wędzonej papryki
1/4 łyżeczki sproszkowanej chilli
sól
świeżo zmielony czarny pieprz
2 łyżki oliwy 


Na dressing:

4 łyżki oliwy
2 łyżki octu jabłkowego lub białego winnego
świeżo zmielony czarny pieprz
sól


Wszystkie składniki dressingu wymieszałam dokładnie.

Szparagi ugotowałam na półtwardo (ok. 3 minuty) we wrzącej, osolonej wodzie, odcedziłam, zahartowałam w zimnej wodzie i dokładnie osuszyłam.

Awokado przekroiłam na pół, pozbyłam się pestki i wydrążyłam miąższ łyżką. Skropiłam sokiem z cytryny, aby nie ściemniał i pokroiłam w kostkę. Wymieszałam z pomidorkami, dymka, bazylią, szparagami i dressingiem.

Wymieszałam na talerzu paprykę słodką, wędzoną, chilli, sól i pieprz i obtoczyłam w przyprawach obie piersi kurczaka. Usmażyłam je z obu stron na gorącej oliwie. Trzeba kontrolować czas smażenia, w zależności od gramatury mięsa. Średniej piersi wystarczy 4-5 minut z jednej strony,  potem 3-4 z drugiej, aby jej nie wysuszyć. Po usmażeniu zostawiłam na desce na parę minut, aby mięso odpoczęło i soki się po nim rozeszły.

Wyłożyłam warzywa na talerz, na wierzch ułożyłam kurczaka pokrojonego w plastry. Zmieliłam nieco pieprzu, udekorowałam kilkoma listkami bazylii.

13 komentarzy:

  1. Takie sałatki bardzo lubię- kolorowe, pełne smaków i do tego pożywne i lekkie. Idealna na upały lub w zabiegany dzień;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmysłowo :) za mną chodzi jakaś sałatka z truskawkami... może wymyślę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ciepłe dni takie danie jak znalazł :) Pyszne i zdrowe- jednym słowem idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na wakacje w sam raz.
    W lato to chyba nikomu nie chce się siedzieć w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie i jeszcze kolorowo, super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dość, że zdrowa, to jeszcze są w niej same dobre rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo moje smaki i bardzo czesto jemy podobne zestawienia na obiado-kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zamiast kurczaka tofu albo jakiś kotlecik sojowy i jest pysznościowo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tam szparagów nie gotuję. Mówię Ci siora, spróbuj kiedyś udusić je al cartoccio, z masłem solą i cukrem...

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczak wygląda rewelacyjnie wprost! Ale to musiało być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczak gości w moim menu dosłownie codziennie. Czasem brak już pomysłów, ten sprawdzę na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziekuje serdecznie za Wasze komentarze. :)

    Panno Malwinno, zawsze o tej porze roku sie przerzucam na takie jedzenie. :)

    Turlaczku, jesli nie wymyslilas, to u mnie sie juz pojawila taka. :)

    Doctorze, od biedy w zimny czerwcowy dzien, jakich ostatnio nie brakuje mi w Yorkshire, tez mozna zjesc. :)

    Desperate, u mnie lato niestety sie miga od przyjscia, ale przyznaje, w przypadku upalow nie mam ochhoty spedzaj duzo czasu w kuchni. :) Tylko gdzie te upaly!? ;)

    Aga, staram sie. :)

    Just-Great-Food, no bo zdrowe rzeczy z reguly sa pyszne (przynajmniej dla mnie, choc ja z pokolenia, ktore nie lykalo tranu ;) ).

    Agnieszko, prawda, ze to wyjatkowo sycace i sluzy jako caly obiad? :)

    Trzcinowisko, rzeczywiscie mocno doprawione i obsmazone tofu zdaloby egazamin. :)

    Bernadeto, lubie kolory na talerzu. :)

    Szalony, ja dopiero w tym roku siegnelam po surowe szparagi i pokochalam je od razu. :)

    Noblevo, pyszne bylo. :)

    Fitness Food, zestawienie awokado i kurczaka u nas rzadzi, od kiedy luby wynalazl w brytyjskim "Men's Health" przepis na salatke z owymi, idealna dla ludzi cwiczacych na silowni. Jako, ze oboje jestesmy aktywni, to takie posilki nam szalenie pasuja. :)

    Pozdrawiam Was serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Wściubisz nochal? Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Zapraszam i pozdrawiam! :)